Sjukligt tillstånd

 
Jag känner att nu räcker det med sjukdom.. varit hemma 5 dagar från jobbet nu, skulle nog behöva någon dag till men det får fan räcka nu! Den här förkylningen/influensan bara damp ner utan förvarning, och kände för att stanna.. så dryg och ohyfsad! Känner mig dock lite mer som en människa (mina stämband håller inte med på den punkten, låter som en 14årig pöjk) nu och hade tänkt jobba de fyra sista dagarna sedan ta helg och fira Augusts 5år sedan börja skolan (!!!) Japp Matematik c (eller 3 som det heter nu på senare tid). Blir som en förberedning inför ett eventuellt naturvetenskapligt basår, som sen tar mig vidare, vi får se hur det blir och vad jag vill framöver, om inte annat kommer hjärnan igång lite förhoppningsvis!
 
Jag kommer att vara tjänstledig nu då under 10 veckor (därför kände jag att jag ville jobba ihop lite pengar men kroppen sa nej) och kommer då att bo hemma, plugga, hänga i stallet osv. Kommer bli en underbar vår! Jag måste lära mig att lyssna mer på hjärtat och göra vad som är rätt för mig för att komma som längst, det börjar liksom bli dags nu! Jobbet just nu ger mig inte så mkt mer än pengar, fysisk stimulans och psykisk förslitning. Blir till att inte spendera så mycket pengar den närmsta tiden, men pengar ger ingen lycka har man ju hört! (;
 
Kan inte hålla mig från att skriva lite om min fyrbenta, senast red jag Darius, en welsh cob, lite (!) smånervös häst som var mer än Marianne (ägaren) ville utsätta sig och sin dotter för, hon beslutade sig för att sälja honom, han har det toppen nu och utvecklas massor! Vid jul anlände en annan stjärna i hennes ägo, ett sto 7år, nordsvensk/tinker-blandning, hur snygg som helst! Men fylld med ponnyfasoner (;
 
Lina som hon heter hade mest gått i skogen, blivit riden rakt fram i skogen en gång varannan månad ungefär. Typ: uppsutten = inriden! Hon har dock utvecklats enormt! Första tiden undrade vi hur fasiken vi ska få henne att gå framåt. Hon bockade i galoppen, stannade och ville inte gå framåt, va sjuuukt seg på ridbanan, irriterad på skänkel osv. Vi fick hjälp av en superbra tränare som tände glödlampan, vi bytte ridsätt helt; MYCKET lite skänkel och hand, rid med säte och röst, simple as that. Det vi gör mest nu är - bromsar. Vi var helt enkelt för hårda mot henne! Fortfarande lite diskussioner om vilket håll vi ska gå åt från stallet och även andra saker, men man måste ha saker att jobba på, det är ju hela grejen!
 
Bilder från ett pass när Alle fotade oss för någon månad sen:
 
 
 
 
 
 
En sån skönhet (:
 
Det var allt för nu,
Fanny
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0