Livsfarlig svamp, eller livsfarlig behandling?

Jag vill börja med att skriva att det finns en möjlighet att det jag skriver i vissa av mina inlägg kommer att påverka dig, öppna upp dina ögon för din omgivning - om du väljer att ta det till dig. Se saker ur olika perspektiv och kanske till och med få dig att ändra din livsstil. Valet är ditt.
 
Kom för ett tag sen över informationen om att det fanns en italienare vid namn Tullio Simoncini (utbildad onkolog/cancerdoktor eller om man googlar - läran om tumörsjukdomar) som botade cancerpatienter (tusentals) med något så enkelt som bikarbonat. Han ville inte tro på de lärare/övriga läkare som sa att cancer var ett mysterium, det måste finnas något typ av svar på det. Han såg att alla cancertumörer, oavsett vart i kroppen, var vita. Samma som en svamp eller jäst. Han tänkte att om cancer är en svamp, som har lågt pH, vad kan då höja pH så pass drastiskt och effektivt för att döda den? Bikarbonat har pH 9, människans blod ligger på ett pH någonstans mellan 7-8. Bikarbonatet injiceras (sprutas in) i tumören/blodkärlen som matar organet och dödar den. Så om en cancer kan dö så enkelt och rädda livet på personen som fått diagnosen (för vissa redan efter en vecka), varför ska man gå igenom strålning och starka mediciner som tar kål på en under år av behandling?
För varje steg neråt på pH-skalan blir det tio gånger surare = för ett steg 100ggr surare, för två steg 1000ggr surare osv. Så det är ganska drastiska steg. Så när du dricker cola med pH på dryga 2 eller bubbelvatten som kommer ur en soda streamer (pH i genomsnitt 4,5), så är det inte bara sockret och tillsatserna som gör skada i din kropp.
 
Lite längre klipp för den som är vidare intresserad. Finns massor om man vill googla eller youtuba:
 
För den som inte orkar vara så seriös, lägger jag in en lite underhållande video från galenskaparna som får en att tänka till lite. Jag vet, det är inte en vine på 6-7 sek, den är 3 minuter lång, jag hoppas du har tid:
 
Jag är ingen perfektionist vad gäller mat (jag dricker läsk, jag äter kött osv. om än i mindre mängder än jag gjorde tidigare). Jag tittar på innehållsförteckningen, googlar ord när jag är osäker, köper ekologiskt när det finns. Både för mig själv och min hälsa men också för naturen och djurens hälsa och välgång. Jag har fått in en massa information i min hjärna om hälsa och mat den senaste tiden och vill bara sprida informationen och öppna ögonen på folk, men de vill inte lyssna. De vill blunda och inte förstå, tycker man är knäpp. Här är valet ditt, testa själv, googla runt på nätet. När du ändå har näsan ner i mobilen till och från jobbet. Jag doppar bara en lillfingernagel i allt detta.
 
 
Ha så kul!
Fanny
 
 
 
http://www.kostdemokrati.se/midi/2013/08/21/bikarbonat-bakpulver-mot-forkylning-och-cancer-samt-c-vitamin-mot-hjartsjukdom/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0