Nytt och fräscht

NU efter ca 258år har jag fått inspiration, medan jag satt och tittade på Will Smiths nya 'After Earth' (fråga mig inte varför det dök upp just då), till att skapa en ny header. Jag kommer nu att försöka förklara innebörden av den och varför jag gjort som jag gjort men jag är inte så bra på att förklara mina tankar och känslor i ord alltid. Det sägs att 'flower of life' (den runda symbolen i mitten) är grunden till allt. Jag vill med denna header försöka få fram att jag vill vara god och se naturen och alltet för vad det är från grunden. Vad vi består av, och varför vi blev som vi blev när vi alla egentligen från grunden består av samma sak. Steg för steg försöker jag ransaka mig själv och se om det finns något mer som man kanske inte ser med blotta ögat. Det har med hälsa (vad jag äter och hur jag mår), kropp (både fysiska och psykiska) och själ att göra. Okej, allt det här låter lite smått diffust och flummigt som fan, men jag står i ett vägskäl i livet och vill utforska vad som finns att välja på. Jag har som man kunnat läsa innan börjat intressera mig för lite alternativ medicin, ändrat mina matvanor, är mer medveten om samhället jag lever i på flera plan. Allt startade i att en vän till mig delade med sig av erfarenheter inom meditation, något som automatiskt drar med sig det här andra. Själv har jag inte mycket erfarenhet av meditation, jag vet inte varför jag inte kommit igång men jag känner att det kommer, och jag väntar med spänning! (;
 
Avslutande behöver inte meditation handla om knasiga, skalliga gubbar klädda i stora 'lakan' som sitter i en ring och säger 'aaaauhm' utan det har faktiskt en fysisk hälsosam påverkan på oss människor. Minskar stress, får oss att stanna upp i nuet och 'fånga dagen' som man så fånigt kan uttrycka det. Man får lärdom om sig själv och sin kropp då man ger sig tid att lyssna på sig själv inifrån.
 
 
 
Nu ska jag sova.
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0