Inget ont som inte har något gott med sig

Ja okej. Vad vill man veta först? Tar det i tidslinjeordning ^^
 
Melwin. Bor sedan typ två veckor sedan i Dalarna. Beräknad hemkomst - 30 jan. Anledning - Ägaren opereras och får inte rida på 3-6 mån och har inte råd att ha honom stående medan jag rider 3-4 dagar i veckan och payar 500 spänn. Hände ju ganska så plötsligt och det va lite märkligt hanterat måste jag säga. Men vad ska man göra? Får lita på det som sägs till mig, inte sant? Inte mycket jag kan göra iallafall. Jävligt trist är det dock eftersom jag ändå kommit en bit med honom och jobbat på saker. Vid sadling stod han t.ex. helt/delvis stilla, testade mig inte lika mycket, och hittade lite rätt knappar i ridningen för att få honom i en bra arbetsform. 'Fan' va min första tanke. Jag hade så mycket planer som bara ramlade ihop i en liten hög av små bokstäver utan mening... bajs.. förhoppningsvis något att jobba på till i vinter/vår iaf! Förhoppningsvis lite kvar att jobba på då ändå ;)
 
Positivt utav detta?
 
- Mer pengar till sparande till Australien
- Mer tid att jobba så jag kan få in mer pengar till Australien
 
 
Next one. Bantning. Vågar man säga det när alla andra inklusive en själv vet att jag inte har ett fysiskt behov av att banta? Anledning - Jag har celluliter, jag hatar dom och vill inte ha dom? Jag har snygg, ung och slank kropp en gång i livet (framförallt ung) och jag vill ta vara på den. Under tiden på Cypern gick jag upp ungefär 5-6kg och dessa vill jag nu gå ner efter .. ett och ett halvt år?
Jag är inte den som någonsin tänker egentligen på vad jag äter, min kropp blir sugen på både nyttiga och onyttiga saker och min själ och kropp mår underbart! Så min kropp är ganska bra på att klara sig själv och håller vikten med ca 1kg + och - på det viset (sedan jag gick upp har jag stannat där), jag äter inte speciellt mycket onyttigt automatiskt (Tack mamma och pappa för att ni gett mig en så bra uppväxt och lärt mig en bra vardagsmeny) Men min 'drömvikt' är ca 50kg, den vill jag ha och där vill jag stanna.
 
Jag försöker hålla 1500 kalorier / dag. 400 kalorier / Frukost, lunch, middag + 300 kalorier på mellis/fika.
 
Lättast - Att beräkna frukost, den blir också oftast väldigt god. Äter ca en macka, 100g yogurt med lite müsli och ett glas mjölk.
Svårast - Att hålla koll på hur mycket man kan äta när man lagat mat hemma. Jag har inte gjort någon specialmat eg. förutom att jag äter mer sallad o protein lite mindre kolhydrater + mindre portion (jag gillar mat och äter annars rätt mkt XD )
 
Dag 1
 
Gjorde igår en kyckling/zuccini lasange med lättkesella bl.a. Hitta receptet enkelt genom att googla. (:
 
Har en 56 dagars plan att gå ner 5-6 kg. Första vägningen visade att jag gått ner hela 1,4 kg på en vecka! Helt stört. Får se på måndag vad nästa vägning visar. Nu inne på dag 11.
 
Födelsedag, okej den var innan bantningen men nu blev det så! Den blev superbra och partyt va nice, inte för mkt inte för lite! Fick fina och passande presenter t.ex. presentkort på Hööks osv. (tänkte ju köpa hjälm och skyddsväst när jag börjar rida mycket men hästen försvann ju ^^ ) Av Alexander fick jag  1500 :- att göra något mysigt med honom t.ex. spa eller liknande! Samt hade han bokat bord på Griffin Steakhouse där vi va i lördags som blev sjukt mysigt och en bra 'fuskdag' i bantandet, hehe! Gick också till orangeriet som jag känner blivit lite av 'vårt' barhäng. Väldigt fräscht för att vara bar och mysigt inrett.
 
 
Jag känner även att jag fått lite upgrade i mitt liv just nu. Det blir ett ganska långt inlägg idag ;) Jag har fått ett facelift i mitt liv!
 
- Nytt jobb. Ska jobba för ett företag som heter resursteamet där jag i första hand ska jobba med hästar och stalltjänst. Till stallet kommer personer som inte kan arbeta som vanligt utan behöver lite förberedande inför praktik eller bara söker en meningsfull vardag. Det finns hundar och mindre odlingar osv. Jag kommer fungera som en stallarbetare/assistent till coacherna som stöttar de personer som besöker stallet.
 
Jag kommer att gå ner på 25% på Jensen from oktober och 50% hos resursteamet from okt. Lika mycket betalt - mindre ansträngning. Dessutom gör jag nytta för min omgivning och får cred för det jag sysslar med (inte bara en halvtimmes rast på 10h)
 
- Flygbiljett till Australien. Finaly! Helt fantastiskt, otroligt, amazing och bara en hel massa såna där stora ord eftersom igår bokade vi och idag betalade vi biljetterna till Australien! Den 26/12 far jag och Sofia och kommer att vara i Sverige igen den 15/3 2013. Detta blir ca 2,5 månad, jag hade kanske räknat med ca 2 månader totalt och max. Bl.a. efter att jag också pratat med min käre man om hur länge man verkligen pallar vara ifrån varandra. Men när Fia sa att hon funderade på att åka hem mitten på Mars så hängde jag på, working holiday-visum får man bara en gång i livet och jag vill ta vara på det. Det handlar nog lite om att ta sig ur sin comfortzone (stavas så?). Jag vill inte vara utan honom en dag men jag vill heller inte låta bli att åka och utforska och uppleva. Som jag skulle tatuerat om min kompis inte redan gjort det 'The core of a mans energy, comes from new experiences'. Och där med basta! 
 

Bild lånad/tjuvad från google
 
Vi hade tänkt oss att landa i Sydney den 28e dec och fira nyår där för att sedan arbeta oss först lite neråt i söder och kolla på några stenar som Fia-lotta ville titta på och sedan fortsätta uppåt mot Cairns för att på vägen dyka, sola, bada, kolla på viktiga saker, se på kengurur, parta lite, träffa en massa nya spännande människor och allt det där vet ni som man kan göra när man är yngling på resa!
 
Jag är väldigt nöjd med min tillvaro just nu. Dock, även om det inte är lika mycket som innan, så är den där oroligheten över pengar kvar i mitt lilla bakhuvud och gnager lite sådär på tänkarsladden så det knastrar och sprakar lite fint. Den gnagande känslan verkar inte bry sig om att jag har en ekonomisk budget som håller ganska så bra.
 
Nu ska jag se på film och äta lite gurka och dipp. Längtar tills jag får byta ut dom där gröningarna mot saftiga chip, eller varför inte en kladdkaka med grädde och mjölk?
 
Mat är för gott för att tvinga sig att låta bli

Kommentarer
Postat av: sandy pants

de låter super fanny!! ja fuckade ju mitt holiday visa , aj aj! hoppas ni får en fantastisk resa!:)

2012-09-12 @ 21:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0