Första dagen på mitt nya liv

Ja, känns lite som ett nytt liv, eller nygammalt - upp tidigt, fyrbenta arbetskollegor, brutna naglar och avskavt nagellack, ensilagedoft. Allt det där! Dock i ett myycket lugnare tempo.

Fyra hästar, ibland mockar jag inte ens alla boxar för arbetstagarna gör det. Och mockar kanske max 8 boxar på en vecka eftersom jag bara jobbar morgon två dagar i veckan :P chill? Kan tänkas! Dock lite annorlunda för man måste ju hålla koll på och igång arbetstagarna under dagen så dom får ut så mycket som möjligt. Förhoppningsvis blir det lite ridning också i framtiden! :)

Det va bra med lugn dag för natten va ju helt jobbig. Gick och la mig halv tio(!) och låg o läste lite och så. Somnade, vaknade 1h senare, va vaken en stund, somnade, vaknade typ halv två, låt vaken typ 3h (vände vred, försökte slappna av och inte tänka på läskiga saker, försökte känna varje kroppsdel slappa av och hur sköööönt det va att ligga i sängen och få ligga där i flera timmar till) meeen icke. Somnade sen efter det, vaknade om vartannat fram till kvart i sex när klockan ringde. Jääää! Anledning - trolgtvis att jag tig rosenrot typ 2h innan läggdags som man tydligen inte skulle göra. Rosenrot funkar som lite uppiggande och 'sätter igång' nerverna och blodcirkulationen. Ni kan ju tänka själva hur sovandet blir då. Kanske också lite inför nya jobbet, men va inte nervös eller något heller.. Hm.


Känner mig trött och mer förkyld nu än jag gjort de senaste dagarna och har kommit på (efter att fått fetaste ondaste sprickan i näsan) att min näsa hatar nässpray. Köpte nässköljare! Så underbart att se de 'små' kråkorna sjöljas ut utan några som helst problem ner i handfatet (fräsch, jag vet). Trodde att det skulle kännas sjukt jobbigt men va inte alls så farligt, allt skit (typ) rensas ut och bihålorna blir rena :) kan dessutom göras flera gånger om dagen, dock inte riktigt lika bra resultat som nässpray men får göra flera ggr kanske för o få ut allt ^^


Skulle åkt till syrran för o prova olika hudprodukter med någon som kunde sånt. Men många hade avbokat så det blir en annan dag, känns skönt ändå. Hem nu och kurera mig, d-vitamin och kan jang. Kanske te till och med! Mamma sa till och med utan tjat att hon kunde färga mitt hår idag :D


Sigge mötte mig när jag kom hem, kommer springandes och jamar efter matte (: sötnos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0