More horses

Nu har man fått hästar på hjärnan igen, är det inte helt underbart!? (:
 
Igår följde Jenny med till Melwin och det var riktigt hjälpsamt! Jenny agerade ridlärare, jag den kämpande hustrun och Melwin pojkspoling och även gentleman.
 
Red med ambitionen att i stort sett bara rida på yttertygeln och skänklar då han bara bråkar och tjafsar om man tar i inner och verkar känslig i munnen. Tog en galoppsväng iväg över ängen för att sträcka ut, det gick bra när vi stack iväg, i den för honom lite lättare galoppen (höger). Dock på tillbakavägen i vänstergalopp tjoohej så var vi påväg i skogen, lite Mulle och Molly-varning där! Antagligen sticker han iväg sådär då min högerskänkel är svagare än vä. och det känner han såklart och tar tillfället i akt. Det  jag såg var gren efter gren som piskade mig i ansiktet. Att veta vad man ska göra är för mig just nu en gåta. ^^
 
Skulle ha ridit idag också men ägaren avbokade i sista stund..
 
Bilder från igår:
 
snyggt ^^ här har han dessutom bytt till höger galopp för det är ju mkt lättare ..
 
Funkade ändå rätt bra med taktiken, han blev inte lika irriterad i ridningen, men vi har ändå en bra bit kvar!
 
 
Profilepic.
 
Passade på att köra lite sparkcykel i söndags när Matilda fått en för tidit födelsedagspresent! Föregå med gott exempel - helmet on!
 
Var inte oroliga, det kommer fler hästbilder ;) höhö I eftermiddag bär det av till Norrtälje och landet med mannen och lite myspys i förhoppningsvis åskvädret!
 
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0