FF - Fanny Funderar

Alltså. Det här med att gå upp tidigt och vara den som först måste gå upp och lämna son partner hjälplös och ensam och alldeles varm och underbar kvar i sängen är ingenting annat än v-i-d-r-i-g-t!! Usch!

Helt sinnessjukt hur mycket samvetet funderar på om det är värt att sjuka sig. Man skulle ju inte göra det göra det och jag har heller aldrig gjort detsåååatteeeh. Men det krossar hjärtat verkligen. Det är svårt nog att gå upp tidigt och halva till tre fjärdedelar av själen ligger kvar där i sängen när man är ensam! Detta tänker jag på med en fantastisk känsla av att jag är ledig imorgon och kan sova hur jävla länge jag vill! :D *lyckan är gjord*

Lite update här är kanske på sin plats.:

- jag jobbar just nu 6-dagarsveckor de senaste veckorna och det syns på lönen ( smile )
- det är ENDAST TRE SCHEMALAGDA PASS KVAR PÅ JENSENS BÖFHUS. Någonsin
- det är TJUGOFYRA dagar kvar tills dagen D då jag och Fia ger oss ivär på vårat äventyr! :D
- jag hinner vara med på både jobbets och dagisets luciafirande. Ska även medverka på jobbet som tomte på hästen Frami
- jag är sugen på pannkakor och kommer troligtvis äta det till lunch imorn :o
- jag älskar snön och kylan!

Hade supermysigaste helgen. Tog mig hem i snöyran efter en lång arbetsdag. Hem och äta krispiga ostbågar och göra mig vacker och charmig i för middagen med Alexander på Koh Pangang. Anledningen till att jag ville dit är för att dom har sjukt god mat och för att vi firade lite månadsdag! Igår (lördag) fyllde vi 1 år och 9 månader. Hade bett om ledighet den första men pappa har fyllt år så vi firade honom igår ;) nåväl! Alle kom hem till mig, vi gjorde oss iordning - no rush. Sedan in till stan. Åt middag och mös med god mat och vin. Hem till Alle och punkt, punkt, punkt (alla fattar grejen .. )

Sovmorgon! Vaknade typ halv nio av att han va vaken. Somnade sen om och sov till typ 11. Helt död efter det ändå ^^ trött tjej. Åt frukost och åkte in till stan och handlade småsaker och fikade och pratar om allt mellan himmel och jord. Så underbart att utan tidspress bara kunna sitta där och prata om allt som poppar upp. Utan att för den delen känna sig stressad att hitta på nya samtalsämnen.
Hem till mig för att fira min käre fader som i torsdags fyllde 55! Barn och barnbarn på plats och jag känner bara hur mycket jag kommer att sakna alla gemensamma middagar tillsammans. Det är så värt att få vara med på dom och bara umgås på vad som känns som allas villkor!

Jag vågar säga att jag älskar mitt liv. Det har jag väl alltid gjort, själva livet i sig. Men nu blir det mer som att jag kan ta på det. Jag är nöjd med vad som händer samtidigt som jag är lite smårädd/jävligt förväntansfull över framtiden.
Jag tycker om det som sker i mitt liv nu, det är lite småsaker som jag skulle kunna ändra på, men så ska det väl vara, det är väl lite vad det går ut på? Man vet ju när man spelar Sims (hehe), när familjen hade gjort det mesta och hade massvis med pengar tröttnade man och gjorde en ny familj :P


Frasse ligger här och gosar in sig hos mig i soffan! Jobbat klart för idag och ätit kvällsmacka med oboy och ska strax sova. Ledigheten imorn sköljer över mig just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0