Lost shoe

Jaa, jag hade ju tänkt o köra hårdträning igår meeeen, han hade ju tappat en sko.. igen. Bajs. Så det blev till att borsta o mysa, frisera öron o hovskägg och lite skojiga övningar med långt grimskaft och repgrimma. Han är ganska modig hästen, viftade med repet, 'slängde' det på honom, virade runt bena och över huvudet osv. Inte vidare rädd den kusen, egentligen! Testade att närma mig transporten som står på gården också. Stängd och inte fast i någon bil eller så men bara dit och nosa. Stog en meter kanske från staketet baktill och så vips utan att jag visste ordet av så hade vi gått där bakom helt lugnt och stilla av sig själv! :D Ska se om hon kan köra dit sin transport så att vi kan öva lite på riktigt! Vilket jag inte tror går lika smärtfritt ^^
 
 
Linnea va med i förrgår och hälsade på och kikade när jag red, lite inspektion! Allt gick super tills dess att vi skulle gå ut i hagen. Just nu har vi två polacker i stallet som målar om. Denna dag stog de en massa stegar utanför (som han inte brytt sig om innan) och det skrapades på fasaden. Melwin bestämmer sig för att detta är något som hotar hans sköra tråd som håller honom levande, 'bättre fly än illa fäkta!' tänker han halvvägs ut genom dörren och kastar sig fram och plötsligt ligger jag i grus/ler/jorden och ser bara en massa hovar och hästben omkring mig, jag tänker att jag ska minsann inte vara med om att springa efter honom till hagen ännu en gång så jag håller i grimskaftet för kung och fosterland. Upptäcker efter någon meters släpande att på något vis har det virat sig flera varv runt hans ena bakben, hur det nu va tillräckligt långt för det..
 
Jag släppte iaf där och han gick iväg. Trodde jag skulle kunna fånga honom men icke, han sätter av i trav med grimskaftet slängandes, iväg mot hagen. Jag och Linnea kutar efter och Linnea utbrister:
 
- AJAJAAJ Fanny du BLÖDER!
*jag tittar på min höger armbåge och ser lite blod*
-Nej den ANDRA armen!
*jag tittar på vänster armbåge och ser ÄNNU MER blod*
 
Såg ganska hardcore ut när blodet rann längs armen trots att det sved sjukt mycket och även fortfarande ^^ Fräscht.
 
Vi kom fram till hagen iaf och när han ser oss, han står ju såklart vid grinden och väntar, sätter han av längs staketet (som går längs en massa snår och mindre träd) så hör man *CRRAAACK* och vi ser honom trava glatt in i hagen till de andra tv. ^^ Vi fick laga staket och fånga häst för att bli av med grimskaftet. Tack och lov för att det inte va el i staketet.
 
hästar..
 
Fanny
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

JAAAAA, Bild efter frisering av öron och hovskägg?!?! :D:D:D:D /Stolt vän

2012-08-23 @ 11:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0