a cats deepest secret revealed

ja.. nu vet vi varför våran älskade lilla Frans Ragnar är så nervös och på tåna vad gäller; sopbilen som tömmer soppor (halva katten i form av päls ligger kvar i soffan, den faktiska kroppen befinner sig under), plocka ur diskmaskinen (katten springer runt o piper o jamar och kutar mot dörren), plötsliga ljud, typ pappa nyser (pupillerna förstoras till tredubbla storleken och katten sänker sig mot golvet och pinnar snabbt därifrån), nya människor (han hör dom i dörren när dom knackar, springer ut genom kattluckan och dyker upp först sent på kvällen eller under naten/morgonen)


Detta är vad vi ser:


Samma bild ur lilla Frasses synvinkel:



Vi har från och med nu stor förståelse för vår nervösa katts beteende.


Från en sak till en annan, jag har tränat! OJ, tänker mitt samvete som nu faktiskt kan slappna av lite. Denna vecka har jag hunnit med/klarat av att träna två gånger! OBS! Idag är det tisdag ;)

Igår:
Snabb promenad lite mindre än 1h med mamma
30x3 armhävningar (på knä ^^)
30x3 situps

Idag:
Sprang/joggade ca 15-20 min som uppvärmning
12x3 armhävningar (på fötter eller hur man säger)
30x3 situps


SHIT. Im so good! Sen har jag ju tränat några gånger innan också, men det har gått någon vecka sedan sist nu.


Nu ska jag käka lite lunch och sedan ta bussen till handen o hämta Matilda och Elin på dagis o så ska vi gå och fika i centrum tills Lina kommer o hämtar och sen bär det av hem till Joss o äta middag o myskväll.



Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0