blåmärke, svett och besvikelse

titeln säger att livet suger, men så är inte fallet ^^ det är bara lite på sugfronten..! fri tolkning (skämtosido) Det som suger och som är en stor besvikelse är att mina föräldrar inte berättat för mig vilka helger som finns tillgängliga för kräftfiske (typ höjdpunkten på hela året), utan dom har så fint bestämt just den helgen då jag jobbar utan att tillfråga mig. = Fanny blir lite sur, arg och besviken. På jobbet är det nu också totalt förbjudet att byta pass av en massa korkade anledningar som säkert ändå inte kommer att gälla mig! Så det vart liv i luckan när mamma skulle förklara sig imorse, vi var inte överrens.

Alla har märkt att luftfuktigheten är något över det vanliga och det betyder att det blir skitvarmt. Och alla vet att 28 grader i skuggan blir dödlig om man förflyttar sig ut o solen. I solen stog jag tre timmar i strumpbyxor, smutsigt förkläde, trekvartsärmad tröja och väst - allt i svart. Där sprang jag och log, accepterade, servade, skrattade och skojade, tog skit, letade efter jobbets enda kortläsare (OBS!! En kortläsare på 300 gäster som vill betala med kort). Visst mitt jobb är kul. Men mer tuttsvett kan man inte få!

Jag var ambitiös idag innan jobbet
. Städade, fixade och donade. Strök gardiner som förvarades i en av våra större garderober där det står en pall. På pallen stog jag då gardinerna befann sig högst upp. Fanny sträcker på sig lite och greppar gardinerna, slappnar av lite och känner att pallen vacklar till lite. Helt plötsligt är jag på väg ner medan armen skrapas mot de inte så rundade hyllorna och sedan sitter jag nere på golvet och får ur mig ett ynkligt 'aaaj..'. *tar mina gardiner och går*


så jävligt roligt att man missar kräftfiske, att man svettas ihjäl på jobbet (säkerligen tillsammans med en miljon andra stockholmare men iallafall) och att man har en ömmande (ja lite iaf..) arm


Nog om självömkan. Igår vaknade jag så fint och harmoniskt av en liten mjuk kyss på kinden och fick höra ömma ord från min käresta. nääääääääääääe! Mormor (i detta fall även min mamma) skickade in sina barnbarn utan koppel och med helt fria tyglar på mitt rum med bara en uppgift - väck moster.

resultat:



Kolla hur Elin egengliten står. Jag håller hennes hand, under den ser man hennes fot. Hennes andra fot stor på golvet. Önskar att man vore så vig ^^


Efter jobbet idag köpte jag glass till mig och mina päron och cyklade hem fort som en galning. Slängde ner cykeln och hoppade i bikinin. Cyklade ner till mörtvik och gick utan att tveka ner i vattnet. Vilken känsla. Det var så jäävla nice, inte ens liite för kallt! Där låg jag några minuter och gottade mig och cyklade sedan hem. Satt på terassen i bikinin och drack iskall pepsi.
Jag hade sällskap:


Mina två fyrbenta och pälsiga absoluta favoritpojkar

Nu ska jag sitta och försöka se klart Megamind, tredje ggn gillt! Jag har blivit så trött varje gång och somnat, trots att filmen faktiskt är bra ^^ Imorn kommer Alex, längtar efter hans läppar mot mina, hand kropp mot min, hans doft..



PUSS OCH KRAM
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0