jag vill faktiskt hissa och dissa

Ja. Och jag ska berätta om det här med julen.


Vi börjar med att dissa; Jag ska slå in paket, sitter där med ett tänt ljus, röd lackstång och stämpel. Fina nyinköpta paketpapper och snören. Jag slår in mitt paket, det blir ojämnt och lite trasigt som jag får laga med min fulla tejprulle (väl förbered även där). Papperet ligger omlott på alldeles för många ställen och det ser hafsigt ut. Jag kommer nu dock till det värsta.. SNÖRET. Finns det något paketsnöre som n-å-g-o-n-s-i-n krullar sig sådär fint och vackert som man bara älskar om det gjorde?! Jag klarar det inte. Snöret går av. Snöret fransar sig. Snöret blir, istället för krulligt, helt spikrakt. Jag ska fan börja nöja mig med att ha det krull som blir automatiskt av rullen som snöret är upprullat på.

Jag vill alltså dissa det fenomen att det är så förbaskat svårt att slå in paket så att det blir fint.


Vi förtsätter med en hiss; Hela julen.

Jag älskar julen och allt som har med det att göra. Mysigheten, ljus och myslampor och små tomtar o skrymslen. Julgranens doft och nykokt julskinka framåt tolv den 23 december, paradischoklad (gräddnougaten), nya lakan i sängen. Glitter, glitter överallt! Sedan herregud, alla älskar julklappar. Det spelar ingen roll om man är gammal eller ung, om man tycker det är jobbigt att inhandla dom eller inte. Att få och ge julklappar är något som alla uppskattar. Sen att det blir en sådan hysteri om att allt ska kosta så fruktansvärt mycket det måste vara så otroligt många julklappar, det är ju bara vi som bestämmer eller hur? Vem har sagt att den bästa julklappen är störst och dyrast? Dock en sak som är mindre bra och som vi kan plocka bort från jul-lunchen är (med reservation för att jag kan missa något); sill, senap, kalvsylta(!!), korven i doppgrytan?, janssons frestelse (dock kan man få ner mindre mängder), mammas favoritgodis - punchpraliner (dock inte på jullunchen men både efter och innan). Det finns mycket som är bra på julen. För att inte missa den delen, så ska jag också ta upp det att man träffar sina nära och kära och umgås och har lite cosy-time i vinterkylan. Inte för att det är så mycket vinterkyla just denna jul men vi kan ju bortse från denna. ^^



Imorn (julafton) kommer Fanny att vakna och gå upp vid 8.00-8.30 för att äta frukost, kanske öppna en av julklapparna som vi brukar och sedan gå upp till skogås för att ta tåget in till stan och sätta på mig min fina arbetsutstyrsel och servera böffar på självaste julafton. Vi är tydligen den enda Jensens som har öppet julafton någonsin. Jag jobbar 11-17 och kommer i och med detta missa allt det där mysiga med barnen som har massa förväntningar och när alla är pigga och glada, äter jullunch, ser på Kalle och öppnar julklappar och så däckar dom tills jag kommer vid 18. Fast det gör ingenting. Eller? Jag får komma på kvällen, njuta av att jag har någon som vill att jag kommer hem till dem och någon gång i livet ska man väl jobba julhelgen? ;)


Alexander är i Åre och träffar honom om typ hundra år, alla mina julklappar är inslagna och rimmade. Sitter mätt efter middagen och ikväll blir det första smak på julskinkan och hemmagjorda köttbullar på macka :)


Fanny
GOD JUL på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0