mästerkocken(katten) i stövlar

Lilla Sigge va ju hos doktorn idag. Han har två sår som tyder på att han blivit biten. Ingen vidare infektion o så, han fick lite sprutor och tabletter med sig hem. Han fick även lugnande som fortfarande sitter i och han sitter helt borta där man ställer honom och sitter där tills man tycker att han ska lägga sig ner (innan man tror att han ska falla), man går och lägger ner honom, och han sätter sig upp igen. Lilla misse.. ^^ Han blir ju bra nu iaf :P


pissen dååe, såhär kan han sitta hur länge som helst

Lina körde kattfan till doktorn och hem igen, då hade hon med sig barnen som stannade och lekte en stund. Dock satt jag och mamma om trött-ungar och tittade mkt på när Matilda sprang runt med dockan och plocka o fixa. Hon hittade även mormors gamla halvt avlagda glasögon. ^^


ser lite halvsmart ut sådär, om det inte vore så att glajjorna är på sniskan! ^^


Lite synd om mamma nu som är stenförkyld, så jag tar hand om henne lite! Skulle t.ex. imorse hämta grejor åt henne på hennes jobb, men det gick inte så bra då dom inte va där precis när jag va där ^^ drygt! Nåväl, jag promenixade innan frukost och gjorde en sjutusan bra, nyttig och god frulle när jag kom tillbaka! Jobbar ju som sagt lite inför beachen 2010! RAWR!

Lagade även en god middag åt mamman och mig. Bulgur, olika sallader som isberg, ruccola m.m. Basilika, majs, tomat, tärnade falukorvbitar, herr kuvert (haha stavningen är verkligen inte rätt men det uttalas så ^^) - alltså vanliga långa gröna bönor ;) o grejs! Med en sås till - creme freich, timjan, basilika, vitlök och en halv pressad lime! MJAU, jag äger på improvisation. Jag kallar rätten bulgurotti! ;D hahaha Man kan såklaart ha i precis vad man vill, men detta va mitt val byggd på vad man hade hemma och vad som faller mig lite i smaken ;) PUSSPUSS


min egenpåhittade bulgurotti!


Nu blir det förhoppningsvis hyrfilm sen med mamma. Jag tänkte överraska henne med o göra en stärkande frukt- & bärsmoothie till senare, ställa mig in lite! ;D

Imorn fixar jag min NYA TELEFÅÅÅÅN! WUNDERBAAAR!


Fanny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0