ingen himla vanlig turist

Alla tittar på en som att man är turist, alla beter sig mot en som att man är en turist och alla tror att man är turist! Utom när man sitter på restaurang/bar/pub och säger 'We're working at China House', och alla ändrar uppfattning! ^^

När vi va på Sfinx plejset så beställde jag en drink och frågade:

'Does it matter if I work at China House?'
- Höh?
'Does it matter in price if I work at China House?'
*kolla konstigt på mig* - öh, noo!?

Men jag ville ha drinken ändå (kostade 5 euro) och sen kom hon tillbaka med drinken och sa:

- I talked to my boss and he said that you have to say 'Hello' to tommy from him! It's 2,5 euro for the drink


Mahaha, så fick jag 50% på drinken och samma sak va det när jag o Sara åt på Olympus. Vi fick notan och jag sa:
- Excuse me, but we work at China House
'OOOH Why didn't you say anything?!'

så fick vi paya 50% less! :D + att vi fick gratis drinkar, melon och inträde på klubben vi va på i söndags. (Sofia och Sandra fick också massa nice, gratis inträde då med! :D)


Sara glad i hågen, väntar på mat!


Det va gott, trots att osten va en kyckling XD


Va ute och 'vandrade' på berget som är mittemot våran lägenhet i måndags. Jag gick i korta shorts och foppatofflor, vilket inte va så smart klätt eftersom all växtlighet bestog av taggar. Och jag såg först inte vägen som gick uppåt, utan gick i bushen och stötte sedan på vägen och slapp bli rivsad och taggad! XD






Vattnet och himlen va väldigt stort där uppe. Dock fångades det inte riktigt på bilden


hejs svejs nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0