Vi lever i en konservburk

sitter och glor på Simpsons, ett gammalt avsnitt som man sett tusen ggr förut ^^ Men alltid lika kul!

*Familjen Simpsons va på museeum*
*Homer är helt galen över vad som hänt där inne*
Marge - Ok, you are over stimulated. Let's just take you home give you a beer and then straight to bed!
Homer - WOHO! Beer beer beer, bed bed bed!


Det där med konservburken.. jo.. det mesta vi stoppar i oss, dvs äter, är fyllt med konserveringmedel, E-ämnen, förtjockningsmedel, aromämnen osv. osv. Dessa ämnen och grejs är framställt på konstgjord väg. Frukten är modifierad, grönsaker sönder framodlade. För 50 år sen innehöll en apelsin betydligt mer vitaminer osv. än vad den gör idag. Vad vill vi egentligen göra med våra kroppar?

Visst, vi kommer på botemedel, vaccin, lindringsmediciner men vad skapar vi då? :s Mamma berättade idag att hon läst i nån tidning (som jag tyvärr inte vet namnet på) att vitaminpiller ökar risken att få cancer med 19%. VITAMINPILLER! Som supose to help us feel better!

Bantningspiller; Gå ner i vikt ska hjälpa oss att må bättre, minska risken att dö i hjärt- & kärlsjukdomar, få diabetes osv. Hjälpen vi får för att gå ner i vikt, påverkar oss sällan övervägande positivt - hjärtinfarkt, kroniska tarmsjukdomar, dödsfall, sömnproblem. Man kan ju fortsätta i all oändlighet. What's the fun in that!?


jag blir typ.. o-t-r-o-l-i-g-t tokig på att inget är som det eg. borde. För att vi är så många på jorden måste vi t.ex. påskynda växtprocesser, odla fram större grödor, avlar fram större djur som får lida för vår strävan att tjäna pengar (syftar just nu framförallt på Belgian Blue). Allt för att vi människor ska ha, ta o känna o klämma..
Jag blir inte helt galen om någon ger mig en lätt-majonäs eller ickehemodlade tomater, jag äter allt men försöker undvika när jag kan, det går att minska på intaget av 'konstiga' ämnen och grejs, men går ju knappt o missa det helt.


Hoppas min djupa tanke inte skrämmer iväg folk från mig eller min blogg, XD haha, men det är sanning fan, orkar inte. Prova bara o äta en egenodlad tomat och en köpe med ögonbindel. Ni blir förvånade!


Och helt plötsligt för ett par minuter sen springer mamma in snyftandes och hulkandes, min första tanke är 'Vi har ett barnbarn mindre' och jag blir rädd i en tiondels av en sekund! Men mamma snyftar fram att hon gråter för att hon är glad och sen får jag fram ur henne att Joel (min bror alltså) fått jobbet han sökt!!! Förstå! Han har inte haft et jobb på.. jag vet inte hur länge! Och nbu bara så poff! :DD Förstå lättnaden!

grattis brorsan och kör på nu, fortsätt såhär nu, ge inte upp så lätt ! :D

Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0