hett tips!

Har nu varit ute och gåt tupp o ner för en brant backe i hett tempo, powerwalkat genom skogen och på väg, gjort arm- och magstärkande övningar och stretchat (stavningen?).

Till det heta tipset! Jag är ganska så bra på att hålla mig ifrån godsaker så som kakor, semlor, tårtor, glass osv. Av den anledningen att jag inte tkr om det så speciellt mycket (även om jag kan göra det då och då men inget sug jag kämpar med ^^). Dock finns det en sak.. något mörkt, brunt, i vätska, som hårt eller som mjukt - choklad! Jag gillar choklad. Mjölkchoklad ska det vara, mörk choklad kan slänga sig i väggen! ^^ Som chokladtårta, kladdkaka, marabous chocolate-bar, ja det mesta. Gärna en marabou vanlig med ett stort glas iskallmjölk. YUMMIE!

När jag känner detta sug, och känner att jag inte förtjänat det, eller bara är sugen på nått litet gott sådär, så;
- rör man ihop en smoothie (som kan ses som ngt jobbigt men kan gå för den ambitiösa) Tips på god smoothie lägre ner
- Jag har börjat me såna där majsbågar, finns o köpa storpack i vilken supermarket som helst. typ bara luft men ngt o tugga på!
- Ät en blodapelsin - tusen ggr godare än en vanlig apelsin men minst lika nyttig!
- Drick ett glas mjölk, man får nästan aldrig nog :)
- Gör en god macka. helst utan vanligt vetemjöl, gärna 'fullkornsbröd'. - Tips på god macka längre ner!
.. tipsen tog slut men det finns fler, men inte i min hjärna just nu!

Tips på smoothie:
- En apelsin, skalad och skuren i bitar
- En halv banan (inte för mkt den smakar ganska mkt, blir lätt för 'o-uppfriskande')
- Blåbär, gärna egenplockade, kanske finns unfrysta från förra året? ;)
- Hallon, även dom gärna egenplockade, sjukt mkt mindre sura än köpta! = sjukt mkt godare
- En skvätt mjölk (man kan ha utan också, ta typ lite vatten om du inte vill ha mjölk)
- Lite halvt mosade isbitar

Lägg allt i en röra och mixa sedan ihop med mixer tills det blir en enda röra, drick och njut! :)


Tips på god OCH nyttig macka:
- Fullkornsbrödet (vitt fyrkantigt röstbröd kan i denna situation lägga sig i ett hörn o mögla!)
- Keso
- Magert pålägg, som typ kalkon
- Nån skiva gurka, bara som uppfriskande!
- Ett glas iskall mjölk!


Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0