In memory of...

Min fisk.

Min kampfisk Bruce, har simmat till stillhetens hav. Det hände i tisdags. Fick en ond aning när jag stog och klädde på mig till utgången med Jonko. Tittade in i akvariet mot pumpen där Bruce brukar tycka om o hänga, Hasse är där och petar på något. Jag går närmade och ser Bruce ligga helt blek i hela kroppen, jag skrämmer bort Hasse som simmar iväg helt förskräckt. Ropar på mamma och ba 'Bruce är död'. Ja, Brus va död. Jag tog upp honom och grävde faktiskt ner honom i trädgården. He was special!

 

Jag tror att han dog in peace, han va ganska stor så jag tror han va gammal.
Simma lugnt i fortsättningen Brus!

Jag har precis duschat och när jag kommer ut står en galet katt utanför, Sigge är i den sinneställningen att han gör vad som helst för mat. När jag går förbi honom jamar han lågt och kråmar sig. Hela tiden kurrar han så högt att man tror att han ska kurra sönder sitt kurrorgnan! Vart det nu sitter och hur det nu funkar ^^ Han följde med upp till datan och la sig o mitt knä, fortfarande kurrar han som en galning och dreglar tills salivet tar slut. Då ger han upp och nu ligger han och sover i tältsängen i Joels rum. :p Kattfan alltså!

Mamma är inte hemma nu, känns lite jobbigt. ^^ Att pappa och jag blir ensamma, men det blir typ alltid pizza då så det är väl positivt. Kanske att vi hyr ngn film också, han gillar ju faktiskt en del djupa filmer som jag också. Mamma kommer hem imorn, hon är på lägerskola med sin klass. I 'paradiset' tydligen, vissa har det bra. Här regnar det..

Ska hoppa på Jennys tåg när hon åker hem, vi ska in till fiskaffären där vi köpte Bruce, kolla lite på kampisar. Köper nog ingen idag, men vill bara se vad dom har inne just nu.

Läste ut Ego Girl, Carolina Gynnings självbiografi (heter det så?). Hon är så otroligt outgoing så jag blir avundsjuk. Jag vill nog vara som hon. Hon får verkligen aldrig tråkigt och hon gör det hon känner för. Egoistisk som bara den men på ett plan där hon inte låter det gå ut över andra, bara sitt eget utseende. Jag tycker det är coolt att hon helt otippat eg. skriver en sån bok, kanske för att hon har en del som hon bär på och vill berätta om det, på sitt sätt. Jag skulle nog inte kunna skriva en sån bok, skulle glömma hälften jag varit med om, som egentligen är otroligt viktigt för mig. Men men, jag är ju inte känd ännu iaf, så jag behöver inte oroa mig för att jag måste skriva en bok ännu! :)

Nu ska jag föna håret
bye bye

Fanny

Kommentarer
Postat av: Jäni

ååååh, brus... :(

2009-05-29 @ 12:18:33
URL: http://jjennystarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0