EFTER RIDNINGEN

Red Britta idag, gick snippakotte dåligt först, men sen när jag förstog vad jag gjorde illa typ hela lektionen så blir hon fin som en jävel! Och så blir man glad, men man suger när man inte fattar, men det slutade ju iaf bra! :)





Satte på min och Tufsens låt.. Snow Patrol - Run, pulsen ökar och jag hamnar inne på mappen där jag har flera hundra bilder på min älskade vän. Jag vill gråta men kan inte. Det finns inte där, bara under ytan. Ibland kommer det fram, men inte idag. Inte nu. Idag fyller Tufsen 12 år, det känns som flera år sen jag firade hans födelsedag senast.. Han fick knäckebröds-tårta minns jag :) Att det kan finnas ett sådant tomrum efter en liten ponny. Han stal mitt hjärta. Det kommer alltid att finnas någon annan häst som jag tycker om. Men Tufsen har ändå den där speciella platsen som inte alla kan ha. Idag kände jag, helt spontant, utan några speciella tankar på att han hade födelsedag, det bara kom en tanke som ville sägas rakt ut när jag gick förbi hans spilta:

- Jaa, då kan vi borsta på Tufsen innan jag rider!

Jag var så bombsäker på att det var precis det som skulle hända och att det var möjligt, men icke.. Tufsen bor 10-tals mil från mig och inget borstande på honom blev av idag. Jag blev inte ledsen, jag bara kände en tomhet.

Jag kommer alltid att älska dig min vän!
  



Mösspåtagning idag som sagt, det va ingen större grej egentligen. ^^ Bara lite högtidligt o sätta på sig mössorna med alla andra, och det ska det väl vara :)

  



Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0