Bergas studentskiva, och, jag har faktiskt en plan efter skolan

timmarna kan räknas nu till första avslutningen av Berga Naturbruksgymnasium. Klockan sju är det middag på Göta Källare och sedan är allt igång, kul kommer vi ha och full kommer man bli! Så någon mening med det finns det ju ;)

Jag blir fortf lite rädd när man tänker på att en och en halv vecka är det slut. Mindre än en och en halv. Helt sjukt. Jag kan inte lsuta säga det. Jag känner mig inte lika skrämd av tanken på det längre som jag va för bara några månader sen, men efter detta är det verligen S-L-U-T!

Jag lovar att jag kommer inte att synas på ett enda kort när jag springer ut där från trappen, kommer springa i mitten tills jag ramlar och sen kommer jag inte finnas mer, blodig och dann kommer jag ligga där på handikapprampen ^^

Nu sitter jag och äter gifflar framför datan och funderar på hur jag ska hinna göra en halv labbrapport och ett halvt gigantiskt arbete i Mikrobiologi till imorn natt.. XD tiden är så jäävla värdefull för mig just nu! Ringde kuratorn nyss och beställde tid och det finns inget till denna vecka så det blir nästa vecka på fredag, och jag kommer inte vara en elev då, jag kommer vara en arbetslös oelev! Fasen.

Det är mycket studentsnack i denna blogg, det får ni stå ut med faktiskt! Det är mitt sätt att prata av mig när det inte finns ngn i närheten, typ ^^



Jag har en plan efter studenten FAKTISKT!
observera att följande lista inte kommer i någn slags favoriseringsordning.
Slumpvis uppskrivna.

1. Jag har sökt jobb och har kollat upp fler som jag ska söka, t.ex. imorn ska jag till en djurklinik i haninge och fråga om dom behöver någon form av hjälp! Gratisjobb eller inte, tidsfördriv är det.

2. Figge, jag har ju tagit mig an den lille ponnyn att rida och pyssla om honom så mycket jag vill, jag kommer ha lots of time for him och det lockar att kunna lägga det på honom så han blir fin och duktig! :D Min själ mår också bra av det.

3. Matilda, jag kommer kunna träffa henne hela dagarna i princip (dvs. dom dagar jag inte har ett jobb) och jag kan följa med henne och syrran på lekstuder och annat grejs dom åker iväg på. Skaffa lite udda kontakter kanske? Vem vet.

4. Träning. Känns viktigt för mig, så länge jag har råd att köpa halvårskortet jag spanat in så kan jag träna hur mycket jag vill och när jag vill. Jag kommer få bättre självkänsla och kommer inte säcka ihop i någon soffa och bli liggandes där tills det växer svamp i chips-smulorna på magen på min tröja!

5. Familj. Mamma kommer bli glad när jag har tid att plocka undan mina skitiga ridkläder som ligger spridda över halva huset. För att inte tala om den outplockade diskmaskinen som står där dag in och tag ut för att jag aldrig orkar ta itu med den! Nu bli det andra bullar!

6. Vännerna kommer också att få mer tid och uppmärksamhet från mig, jag har varit loj och svåråtkomlig (enligt mig själv) och nu blir det MINDRE tankar och förhoppningar MER verkstad!


Nu har jag skrivit allt för mkt! Ska snart iväg till Johjo för o fixa mig fin o odammig till skivan ikväll!
So long fuckers!

Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0