Hej, min älskling!

Det är standard-frasen när jag ser min rödpälsade familjemedlem. Han tror nog mer på att han heter det än Frasse. Jag älskar honom bara ännu mer när mamma berättar om nattens händelser när hon väcker mig.

En katthistoria
Sigge hade fångat en mus, på natten. Pappa va tydligen upp och jagade ut katt och mus 1000 timmar. ^^ Tosse-katt. Alltid ska han leka med maten. Nåväl. På morgonen, mamma tyckte det va lite konstigt att Frans satt och glodde blindt på spisen och spana och spana hur länge som helst. Hon blev misstänksam, och drog ut spisen ngt och spanade hon också.

Bakom spisen sitter en liten krabat med svarta pärlögon och stirrar vettskrämd tillbaka på henne! Rädd som en sten sitter han som fastspikad i golvet.

Pappa kommer och hjälper mamma o få ut spisen ännu mer, vem vill ha ett mus hus i huset?! Han kan ju hitte på vad som helst! Musen blir rädd. Frasse som inte gett sig sitter fortfarande kvar och spanar med jaktinstinkterna på helspänn!

*spana, spana, spana*

Musen slår på överlevnadshormonerna och adrenalinet pumpar i dess ådror. Han springer några steg, tar satts, och hoppar i en jämn båge över Frans-fan. Som i sin tur blir her överrumplad och skräckslagen så att han tar till flyktutvägen för att undkomma det dödliga som just hänt! Han springer skrämd iväg med svansen mellan bena och går ut igenom dörren och syns inte längre till.

Musen kom inte undan som Frans, han fångades in av de äkta jägarna kallad människan. Med två odugliga katter i hemmet måste man kunna ta över. Och jag ser framför mig Sigge ligga på käkabordet på mammas nytvättade och nystrukna vita duk och titta på med halvöppna ögon och puffiga kinder.

Men Frans, han ligger mig varmt om hjärtat trots sådana händelser, vi kämpar på han och jag. Vandrar rädda genom livet. :)

Fanny

Kommentarer
Postat av: jäni

hahahahahah EN TYPISK FRASSEAKT!



det är inget han gör bättre än att fly! MEn är det inte sånt vi älskar honom för tro? XD :D

<3

2009-07-07 @ 21:18:31
URL: http://jjennystarfighter.blogg.se/
Postat av: Denice

saknar dig din galne fan. <3

2009-07-09 @ 17:48:31
URL: http://denicesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0