veckans ord

Nu tror ni att det är någon slags töntig vana jag kommit med, och det tror jag också! :D Men nu är det så att jag TILL OCH MED fick tips om detta. Av Jonko, faktiskt! En sak först bara; Det är med VECKANS ord, kommer att ske ungefär en gång i kvartalet. Få inga höga förhoppningar! :)


OKEJ

NU KOMMER DET

DAGENS ORD ÄR; HYVEL.


Tänk er egentligen. Ett plast hantag (oftast) kopplat till tre (oftast) rakblad (som emosar har ett användningsområde till och alla de andra ett annat). Som ska raka av HÅR, oftast i de nedre regionerna, och hur sexigt är det håret? Inte så. mm, och sen, det är BARA oskönt och inte nice under själva rakningen, man blir torr och får smörja och det blir kladdigt. Ja.. det finns ett liv utan HYVLAR. För att ersätta en HYVEL har jag såklart ett alternativ, vad är annars meningen med texten, va? Alternativet till HYVEL är RAKAPPARAT. Detta är ingen beprövad metod och jag har hört varken bu eller bä.

Jag har gjort en liten undersökning. I undersökningen deltar 2 personer som jag tänkte hade en sådan här RAKAPPARAT. Och här kmr svaren.


Deltagare 1 Jimmie (för deltagarens säkerhet så skriver jag inte ut hans fullständiga namn):

Fråga: varf

ör använder man inte vanlig rakapparat när man rakar raggarsträngen MED MERA


Svar

Eh..

Va?

Jag kör hyvel. xD

Inflikande - Vissa är vi lite konservativa av oss och en aning trångsynta! (detta är ingenting jag tkr personligen, bara svaret som hade den tonen)

Deltagare 2 Johan (nämner inte heller dennes efternamn av samma anledning som ovan):

Samma fråga.

Svar

vadå raka??

(Haha, jag vill inflika lite! RAKA är ett mkt svårt ord för vissa, det är ett ord som innehåller fyra bokstäver, varav två av dom är samma - nu fortsätter undersökningen)

jag brukar bada i sån där hårborttagningskumm.



Jaa, vissa av oss badar i hårborttagningsskumM och vissa i vatten. Vissa stavar också skumM med två m, och andra med ett.

Nu ska ni där hemma inte tro att jag inte använder mig av en HYVEL. Jag har inget större emot dom egentligen, jag är bara lite tankspridd! :)

Fanny


Kommentarer
Postat av: Den däringa Jimmie

Nu var det ju så också att man får bort mer hår med hyvel och får till en bättre rakning än vad man får med en maskin.



Och orakat är bäst! >:

2009-12-06 @ 20:20:01
Postat av: han med skummet

de va ju l och se att man har varit med i en undersökning oxå..

2009-12-25 @ 18:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0