Hemlängtan?

Efter en dag som denna hemma hos min favorit systerdotter så är det mycket som drar i en från Stockholms-sidan. Det är långt ifrån klart att jag får jobbet i Göteborg som lockar mig så mycket, men ni vet hur tankarna kan sväva iväg. Jag vill börja om men uppoffringarna är ju hårda såklart. Jag kommer träffa alla ännu mindre än jag redan gör, skäms lite för det måste jag säga. Passade Matilda idag hela dagen när Lina skulle tvätta fasaden för dom ska måla om.. och jag blir glad i mig, alla vet, sådär varm liksom när syster och Anders säger:

Syster - 'Matilda blev jätteglad när Fanny kom idag.'
Anders - 'Ja, hon blir ofta så när det kommer någon hon känner igen'
S - 'mm, men hon är nog mer med Fanny än någon annan'
A - 'Ja, det blir hon.'

Det betyder ju liksom någonting iallafall. Ett avtryck hos henne från mig. Hennes tacksamhet hon visar för det är värt sjukt mycket. En liten unge knappt ett år liksom, hur mycket kan det kännas, mycket.

Ågesta är också en faktor som får mig o vilja vara kvar. Allt nytt som händer där, man vill vara med. Trots att man vill bort. Sjukt konstig känsla faktiskt. jag ska liksom av mig själv nu göra ett val som kommer att förändra allt! Vilket är något jag inte är helt bekant med. Men jag känner att det är till det bättre. Tänkte lägga in en passande bild på Brittan.. men icke. Min dator här uppe samarbetar sällan..

Ja, jag ska packa nu, iaf skriva lista. Kom hem senare än jag tänkt mig från sisstärr. Men det får man stå ut med.

Tack Läni för att du fått upp mina ögon för sniggingen - Robbie Williams. Come Undone dundrar högt i mina högtalare nu. :)

Orkar inte skriva mer nu, jag nöjer mig med o låta djupheten i mitt inre (^^) lysa igenom något denna gång.

Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0