Telephone free

Jo, jag tänkte på en grej. Att tiden går så fort. Det blir så extra tydligen nu när jag pluggar och mina dagar inte är smockade med saker att göra. När man jobbar så går ju hela dagen, sen resan dit och hem, äta middag, sen då? Jo sova och sen upp och redo för en till likadan dag. Inte konstigt att dagarna går i 180! 

Men nu, varför går tiden lika fort nu? Den tiden jag varit ledig från jobbet nu och bara pluggat (ca en månad) har gått så fort! Och veckorna går SÅ fort. Visst jag spenderar massvis med tid med näsan i matteboken, sen är det stallet, träna lite, träffa några kompisar. Men vad händer sen? Jo, mobilen åker fram, TVn och/eller datorn slås på. I pauserna man tar när man räknar, man har hela tiden något att pilla med. Man fyller hela tiden tomrummet mellan saker som händer för att annars känner man sig.. Rastlös? Uttråkad? Och jag ser ändå inte mig själv som 'beroende' och ser inte speciellt mycket på tv. 

It needs to go. För en dag eller så länge man känner fört! All teknisk underhållning. Inget lyssna på musik, ingen dator, ingen tv, inget smsande inga samtal (om det nu inte skulle vara så att något var sjukt viktigt). Inte för att kolla recept, outfit tips, tid, facebook, dokumentär, fota - no, nada, zero! 

Tänk själv för fan känner jag. Varför ska du veta vad klockan är? För att se när du ska ta paus i matten? Ta det när du inte orkar räkna mer. Hur långa intervaller i träningen? Jo, så långa att du inte orkar mer, vila, sen kör igång igen. Osv osv. 


Det blir en sån dag. Soon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0