Smokers.

Hej Rökare!

Bekymrar det dig, att jag som ickerökare, undviker dig i så stor utsträckning som det bara går? Bryr du dig i att jag i min hjärna blänger på din cigg med stora svarta ögon? Jag väljer att inte gå bakom dig, för du svärtar ner mina lungor. Det spelar ingen roll hur du ser ut, vart du kommer ifrån, om du är kvinna eller man - jag håller andan när jag går förbi oavsett. 

Den värsta tiden är på morgonen, när jag trött som en sten kämpar mig upp ur sängen, cyklar till tåget och ska stå ute på perrongen i friska luften för att piggas upp så står där någon och bolmar. Visst, jag behöver inte stå PRECIS DÄR men vart ska jag stå? Rökare är överallt?! När det är vinter och svinkallt och man för en gångs skull står inne och väntar, ja då är det någon som står precis i dörröppningen så att det kommer in inomhus! Hur tänkte personen i fråga där?! 

Eller när du sätter dig bredvid mig på tåget - och du stinker! Jag är ledsen men jag kan inte andas bredvid dig. Har du barn, flick- eller pojkvän och luktar sådär när ni ska fredagsmysa i soffan så tycker jag väldigt synd om dom. Är inte dessa personer ofta det dyraste och mest värdefulla vi har? 

Och förresten.. In case you didn't know. Det är inte bara mig och alla andra som står som ickerökare på perrongen, djur och natur som drabbas av din cigg. Det är du själv också



Sen är det snart förbjudet att kasta cigg på marken, du kan bötfällas för nerskräpning.

Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0