new fishifishi

 
Japp! Det blidde så att jag skaffade mig ett större akvarium, 126l (mått för den som vill veta: L80, D35, H45), superfint inte så gammalt, bra storlek för mig och ganska billigt, 900:- för de tillbehör man kan tänkas behöva, allt verkar vara i riktigt bra skick.
 
Inga nya fiskar ännu, men väntar med det då akvariet måste komma igång först!
 
En liten bildserie:
Hivade över fisken i en hink med gamla akvariets vatten. Med lite växter så de fick de lite mysigt!
 
Putsa nya akvariet. Obs! Det är inte bajskorvar som ligger på golvet, det är sten (;
 
Nya akvariet på plats med lite sand
 
Akvariet igång! Lite disit pga 'renaren' jag har i för att få bort klor etc. som finns i kranvattnet. När diset lagt sig blir det i stort sett glasklart (:
 
Bara att vänta någon/några dagar på att bubblorna ska försvinna, då är det oftast klart att flytta in (:
 
Kvällen efter (ikväll). Hivade i varsin påse så att tempen blev någorlunda samma (hink 21grader, akvarium 26. Känner mig lite halvtjabbig men vågade inte ha värmaren i hinken)
 
Lite sådär smårädda och bleka. De höll ihop och verkar i alla fall gilla varandra! (dom har ju bott ihop ett tag)
 
Barberna fick snabbt lite mer färg, algätaren simmade mest omkring och letade efter nödutgången..!
 
Söta!
 
Jag hoppas att dom ska trivas och barberna kanske växa till sig lite! Fick reda på igår att svart sand ibland lite kryptiskt kunde orsaka massdöd.. lite olika meningar om det där när man läser vidare. Finns tydligen olika typer av svart sand som kunde vara farlig eller ej. Så ja, jag får hålla koll på dom och hoppas att mina små barn inte trillar av..!
 
 
Nu ska jag börja packa ihop och sova!
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0