Min kamp(fisk)!

Ååh, jag har de senaste dagarna gått och tänkt på att det vore kul o köpa fler fiskar och få dom att föröka sig. De första man tänker på är guppys, de gillar att ligga och verkar inte så kinkiga på hur, var och när! Sen kan man ju få en massa roliga färgkombinationer också (: 

I mina tankegångar så förs jag tillbaka till mina tidigare fiskar som sedan länge simmat vidare, framförallt mina två kinesiska kampfiskar. Helt otroligt vilka fina feeeskar!

Nr 1. Bruce


Otroligt tjusig och ganska ovanlig. Bilden tagen när han stoppats i akvariet första gången, det är då de spänner upp sig som mest (: 

Nr 2. Jag tror jag döpte honom till Felix
En riktig skönhet han också.

Tänk va?! Ca 2-2,5cm stor (med fenor) och så maffig (: 

Kampfisk är lite klurigare att få yngel av tylidigen, eller mest det att man måste ha ett annat 'lekakvarium' på ca 20l. Vi får se hur det blir (: börjar med guppys iallafall så man får lite erfarenhet! Måste bara få syrran och hennes barn att ta över alla yngel ^^ 



Nu MÅSTE jag sova, jobba imorn, upp 06.30 - senast! 

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0