Fast fasta

Fastetimme 23. Det var värre på jobbet när det är så lätt att bara sträcka ut armen och äta en gurkbit eller två. Eller varför inte en nybakad kanelbulle? God damn it! Det som är tydligast resultat av fastandet är att mina fingrar är sjukt kalla, frusen i kroppen! Förutom hungermagen (;

Anledningen till att jag ville fasta är att jag försöker få ner några kilo, ca 5, och jag har verkligen inte kännt mycket motivation och fuskar lite. Jag äter ganska nyttigt men tränar för lite. Nu ville jag väl känna riktig hunger, se att det går faktiskt att gå en hel dag (och mer därtill) utan något att äta alls. Gör det kanske lättare att inte fuska? ^^ näe men sen råkar man ju veta att det är ganska nyttigt att fasta med jämna mellanrum, det är ju så otroligt poppis med 5:2 dieten. Detta är inte riktigt samma, jag äter ju ingenting från middag igår till frukost imorn! Sänker och stabiliserar blodsockret, fett förbränns och celler repareras. Låter bra va? 

Så det jag har fått i mig idag är:
- kranvatten med gurkskiva och citrondroppar (har fyllts på flitigt
- några flingor havssalt
- två droppar te utan honung (så äckligt)

Längtar mest efter:
- en riktig äggmacka. Kokt ägg med lite salt. 
- hallonyoghurt med müssli


Det var allt,
Tack för mig 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0