CrazyCatChristmasCalender

Japp, det är precis vad det sägs att det ska handla om! Jag åkte till Grizzly Zoo i handen (obs! Reklam) och handlade rötter och växter till akvariet och hittade då även en adventskalender för hundar och katter. Köpte självfallet en för småkissemissar med smak yoghurt och 'catnip', tänkte att Frasse brukar ju vara lite småkräsen sådär men den kostade 20kr så det fick vara värt risken.
 
Det visade sig snart att han inte ogillade iden och han försökte ta sig in i den för att förstå vart doften kom ifrån! Filmade en snutt:
 
 
Ivrigheten ökade när jag började få upp luckan och doften blev mer koncentrerad, han hade tur som fick den först 3e dec så han fick tre bitar på samma gång ;) Han fick försöka få upp godisen själv men det visade sig inte vara en så bra ide då de andra luckorna började öppnas ^^ Nu får han vänta tills imorn!
 
Han har även börjat kära ner sig i pappas svettluktande träningskläder, han hittade en hög som pappa slängt på golvet efter träning, han låg där hur länge som helst och rullade sig, tröck in näsan så djupt han kunde och mös som bara den i den svettosande klädhögen! Höjdpunkten på kvällen!
 
 
 
Köpte som sagt lite växter och grejer till akvariet för att få lite ordning. Blev två mangroverötter (hoppas dom inte färgar ner vattnet allt för mycket..) och så blev det några växter som framförallt var högre än de jag redan hade! Blev riktigt nöjd med min insatts:
 
 
Väldigt nöjd med min enda konstutstyrsel som får agera grotta. Riktigt charmig!
 
Just nu är allt som behövs några nya fiskar, inte så många, det blir i alla fall ett par av Channa Andrao, en ormhuvudsfisk. Jättehäftig! Men gubben i fiskaffären är lite speciell och småseg skulle kontrollera könen på sina små bebisar innan jag kunde köpa. Eventuellt scalarer (gärna vita) och fjärilsciklid, ska välja ordentligt för jag vill inte ha så många invånare (;
 
För er som inte vet hur scalarer och fjärilsciklider ser ut:
Scalar. Vill ha en av denna färg och en som är helvit med ännu vitare ränder, hittade dock ingen sån bild
 
Fjärilsciklid, så fina och söta (:
(bilderna på fiskarna är lånade från google) 
 
 
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0