rara gossar och tjocka smockar

Jag har sannerligen tur som är omgiven av fina pojkar. Två fina exempel är såklart min trebenta pojkvän som låter mig åka ensam till konsum för att köpa korv i hans kära bil och min nya fyrbenta lite större favorit Melwin som bara är så rar så rar, trots att det tog en kvart 20 min att sadla stillastående igår ^^ För att inte tala om min lille kisse Frans som ligger och sover på stolen på terassen när man kommer hem från jobbet och man bara kan flytta över till sitt knä så ligger han där och spinner och varvar ner tillsammans med mig innan middagen (tacos - yummie!)!
 
En till raring har jag också, en som gjorde att jag kom till denna värld, och som får leva med mina framsteg och mina misstag i livet. T.ex. det misstaget jag gjorde på motorvägen tillsammans med mamma i bilen påväg hem från trädgårdsbutik. Min käre far är den raringen:
 
Vi åker på väg 73, lite efter påfarten från ICA Maxi håller dom på med vägarbeten. Det vänstra körfältet blir avstängt efter några hundra meter. Jag kör i det vänstra körfältet, ser en audi komma i racer-fart bakom mig, jag ska precis till att blinka och byta fil och tittar i backspegeln en sista gång men ser att audin ist byter fil och kör om på insidan av mig! Jag ser då att jag är farligt nära vägarbetesskylten som står över hela körfältet och bromsar in, vill byta fil, men audin är i min döda vinkel så jag är fast. Tvärnitar för att inte krocka med skylten och tvingas svänga något åt höger (mot mitt-körfältet). Lyckas stanna men PANG. Bilen bakom audin kör rakt in i våran bil snett bakifrån!
 
Lyckligtvis är detta det som händer, och han stannar längre fram på vägen och jag följer efter. Tar alla uppgifter och ritar teckning om vad som hänt. Jag var nog mindre skärrad än mamma och hade ingen ångest för att köra efter, dock lite orolig för min prövotid! Han körde ju in i mig bakifrån men ÄNDÅ. Klart man är orolig över att göra om hela körkorts-skiten igen..
 
Ytliga skador tack vare rätt låg fart på bilen bakom. Tänk att det faktiskt kan hända saker! ^^
 
Bild på mig och Melwin från i måndags
 
Jenny och Frida filmade också men dom är åt fel håll (någon som vet hur man roterar en video) och min dator spelar antingen upp en sekund och sen stannar filmen och man hör bara ljud, eller så kör den blandat slowmotion och räserfart ^^ Måste skaffa mer minne och kapacitet till min dator? Maybe baby! Tur att Alexander fixade windows 7 på min dator så den är lite bättre! :D Känns ändå som att det funkar ganska bra att rida med väldigt lite innertygel och mkt ytter och mkt skänkel, jag måste också ställa om min kropp på det! Känns som att jag har gjort precis tvärtom ett tag nu i ridningen rent allmänt vilket ledde till att jag sög typ varje ridlektion. Så nu startar vi om både Melwin och jag! :D Skritt och vila för honom igår och idag efter intensivt ridande och lördag påt igen! Bygga MUUSKLER!
 
Sigge äter inte igen, blir kanske djurakuten imorn för honom om han inte äter. Blir orolig för kattfan.. trots medicin och allt..
 
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0