vad ger man inte för lite suddiga bilder

Allt känns lite suddigt just nu, om det är för att jag tror att jag måste använda mina glasögon mer, nått annat skit eller om det är för dom bilder jag fick från min engångskamera jag framkallade idag ^^ Första kameran innehöll roligare bilder, och från lite blandade tillfällen så man fick fundera tillbaka på den tiden som varit som man kanske inte skulle gjort på samma sätt annars. Men dom här blev suddiga, och konstiga och nån enstaka blev bra, men jag vettefan! Kameran kostar typ 89:- o sen att framkalla enkla, matta bilder kostar 150 spänn! Helt stört, fast ganska roligt, och det är skoj o se vad man egentligen tagit för bilder. jaja!



Va med Jenny idag på Berga för hon skulle dit o lämna böcker för hon den jäveln har ju tagit studenten och allt skit så jag hängde på där och träffade dom gamla älskvärda, och mindre älskvärda, lärarna ;) ANWA bl.a. påminde mig om att jag skulle rädda världen och att jag inte fick glömma det för det har vi ju pratat så mycket om, och såklart jag inte sviker henne! Världen ska ju räddas på ett eller annat vis (:

Tre av stona har fått små bebisar! Två från rid och en från trav, huuur gulliga som helst! Dock var bara två där för den ena va på sjukan för Moddan inte ville släppa råmjölken. Hoppas på det bästa där! Men jag kunde inte hålla mig från att fota lite granna på den lilla skönheten som kom fram. Surfinia och hennes lilla stoföl kom fram i hagen när vi kom dit.





Man får göra vad man kan för o få i sig mat när man föds med giraffben och kort hals ^^




Fick sig en liten stöt på näsan från staketet och kom inte tillbaka till grinden sen :p


Rosen och hennes bebbe



Vi drog till Farsta sen en snabbis och framkallade bilder och jag köpte ett somrigt läderarmband. Fattar inte, blir sjukt kåt på såna när sommaren kmr, det är ju bara sååå snyggt ;) Mötte Mini sen o såg henne inte för hon va så långt ner sett ur mitt synfält trots att hon stog mitt framför mig XD kul

Kul va det också när jag kom hem, pratandes med Alexander i telen, när jag öppnat dörren o larmar av 'Har du någon aning om vad som ligger på kökgolvet!?' *Sigge trampar nyvaket fram från vardagsrummet och jamar lågt för o få uppmärksamhet* På golvet ligger alltså en heldöd, mördad och till och med avliden ekorre! För några veckor sen kom Sigge in med en halv (ja, halv, den va av totalt på mitten och bara bakdelen va kvar) ekorre och la på köksgolvet. Då kom vi fram till att den första va hanen, för den hade puffig svans och denna här (som dock va helt orörd mer än att den va helt hård och död och lite tufsig i pälsen) hade inte så mkt päls på svansen, för honan tar tydligen päls från svansen den här tiden på året o bygger boet med. Men den stackars saten lämnade säkert efter sig några ungar som ligger och dör nånstans nu, det är ju kul! :) (OBS! Ironi)


Nu har hon tydligen gjort sitt i livet..


Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0