Dag 2

Sitter på internetcafét igen, skulle testa om internet ville fungera på min fina dator nu, frågade o koden och nu funkar det fint! :D Helt stört att det inte fungerade igår :o hade kod i allt! Kanske för att jag nu sitter med den där teknikfixarn'! XD


Imorse träffade jag Jessica vid restaurangen och jag fick bära tallrikar, lära mig lite hyfs och artighet (^^)och bära bricka med glas (vilket inte verkar så knepigt men har man många med massa dricka blir det svårt ^^) Lyckligtvis övade vi oss med glas med vatten och inte annan dricka, jag lyckades ha ut ett glas med vatten på golvet XD Dock inget kras, bara lite blött! Ska dit ikväll och jobba med dom andra, ska väl bära ut dricka, fixa o moja lite o så! typt! Tar inga beställningar ännu, kan ingen meny eller nånting, så ja, det kommer senare!

Har åkt och handlat på en supermarket med Sofia, åkte buss dit och jag måste säga att man sitter på fel sida av vägen hela tiden ^^ haha känns helt wierd med vänstertrafik. Dessutom finns inga tidtabeller, så man sätter sig vid bussen och hoppas att den ska komma, så får man ha tur att den inte precis gått!
Skaffade cypriotiskt kontantkort till mobilen också nu när vi handlade. Nya numret är alltså - +35796668006. För mig är det otroligt billigt att smsa, typ 20öre/sms även till Sverige, och ringa också asbilligt, inom cypern också såklart! Vad det kostar att ringa och smsa mig vet jag inte, beror på vilket abonnemang man har osv, men nu kan ni få lite kärleksfulla sms från mig iaf! hihi


Får ta lite bilder och lägga upp sen, så man kan se hur det ser ut. Jag skulle beskriva stället som en håla XD det är inte särskilt stort och händer inte så mkt. det är typ en gata som är 'mainstreet' där alla turister går runt och köper solkräm och flipflop hela dagarna. Fullt med restauranger såklart. Det tar typ 3-5 min o gå till stranden och samma till jobbet från lägenheten stranden är fin men inte så stor. Kände på vattnet igår, fett kallt! XD Badade inte då, men snart blir det nog ett första dopp! Det är ju iaf varmt i luften, idag typ drygt 30grader. Och varmare blir det ju, vet inte riktigt hur jag ska överleva när det blir juli, augusti och ASvarmt! XD


Börjar jobba om en timme, chillar nog lite tills dess, satt ute och solade tidigare idag, sköönt! Snart blir jag pepparkaka! (hoppas jag, dom flesta som vart här ett tag ser oroväckande bleka ut!) ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0