Det här med viktnedgång

Ja, men alltså säger man att man bantar (När man väger 55kg) så får man reaktionerna:
 
'Men vadå, du behöver knappast gå ner?'
'Vart ska du ta dom kilona ifrån?'
'Du?! Titta bara på mig!'
osv. osv.
 
Alltså, man blir inte riktigt tagen på allvar och så sägs det 'Guuud va töntigt! Jag räknar aldrig kalorier' och dom får en att framstå som ganska okunnig och naiv, 'Näe, men jag räknar inte heller kalorier i vanliga fall!' Jag känner dock att jag har ett ganska så bra hum om vad som är bra för kroppen och vad saker och ting faktiskt innehåller, inte mycket nu som jag förvånas över kalori-innehållet när man verkligen tittar efter. Nu är det så att jag VILL gå ner dom där 5-6kg för att jag själv ser ett behov av det på min kropp. Oftast får jag en känsla av att de som säger dom sakerna antingen har själva lite ångest över att de själva kanske vill gå ner, eller att det känns jobbigt att 'jag är så hurtig' och dom känner sig dåliga? Sedan tänker jag också kanske att det är ett sätt att ge mig bättre självförtroende, t.ex. att säga att någon redan är smal är ju oftast att ge någon en komplimang. Eller? Klart det är det, tycker jag. Samtidigt tänker jag att dom har inte sett hur jag ser ut under kläderna, och jämfört med vissa så ser man ut på ett sätt, och jämfört med andra på ett annat.
 
Svårt det där med vikt och bantning. Alla har vi en åsikt.
 
 
Jag har faktiskt fuskat lite denna vecka, åt ute igår med mamma och Alle, blev ceasarsallad men dock en alkoholfri drink till! (Sparade lite med alkoholen ;) ) Äter ganska så bra, lite kolhydrater och mkt sallad och protein, men större portioner denna vecka, känner mig som sagt tidigare lite svårare att fylla ^^ Mamma hade även köpt en vanilj/blåbärs-längd idag, så det blev en 70 extra kalorier där ;) gott var det! :D
 
Det jag vill få fram av denna egen-diskussion är att låt den som vill gå upp eller ner som de vill, så länge de är nöjda själva! DOCK, om man misstänker att denne börjar tappa greppet och ser kilon i spegeln som inte finns där, bör man kanske lägga sig i lite mer allvarligt. Jag vill kunna diskutera matvanor med människor utan att jag anses som petig när jag vill gå ner ett fåtal kilo. Tänk er 5 kg på 55 kg, det är ca 9-10% = syns ganska så mycket på en liten kropp. Hur mycket det syns, vet vi inte förrän vi är där! :)
Kom ihåg, njut av livet och av mat ;)
 
 
 
Igår som sagt va mamma och jag på stan, på jakt efter en ny ridhjälm! :D Som jag fick 'presentkort' på när jag fyllde år, har hittat två jag tycker om! Charles Owen Classic och Whitaker, dock fanns inte W i den större strl. så jag ska be dom beställa in den så får jag prova den, annars blir det den andra Charles! Sjuukt fina! Dock var W lite mer slimmad och 'sportigare', så jag hoppas på den i större storlek!
 
Spontan-provade skor innan, på skopunkten, för jag måste ha typ stövlar tills det blire lite mer höst för mina är lite halvtrasiga! ^^ Provade, och mamma va väldigt ihärdig med att jag skulle välja brun el. svart och jag sa ju att jag minsann inte kan köpa några nu ändå! 'Men jag kan köpa dom åt dig' Så va man 400:- lättare om axlarna och ett par skor rikare! Tack mamma!
 

Blidde ett par bruna, lite ridstövelaktiga, men i like them!
 
Bye for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0