alone at midsummer

Ja, någon gång ska väl vara den första. Men jobba bör man, annars dör man! Erika på jobbet kom på igår när vi stängde att det är ju egentligen inte alls min jobbhelg på midsommar! :o Jag tror jag fick den här helgen för jag av någon anledning fick en ledig helg innan min semester.. :o hade ju velat vara ledig nu, det är typ hela sommaren att fira midsommar. Äta jordgubbar, god mat, vara ute och bara njuta.

Men jag får se dom här två nätterna ensam i huset som en erfarenhet, spännande o se om jag lyckas somna inatt! XD Jag har ju katterna iaf, dom får hålla spökena borta!

Jag ska iallafall imorn spendera dagen imorn med systeryster och hennes familj som firar med sina kompisar, ser fram emot!! Börjar inte förrän klockan 6 så jag har ju nästan hela dagen iallafall (:



Något som alltid finns på bordet under min midsommar är ost- och skinkpaj. Och när jag 'ramlade' in bakis in i huset (ja, alldeles riktigt, mådde inte superbra efter att blivit sjöblötsvettig på jobbet och sen dricka alkohol alldeles för snabbt tillsammans med Josefine och Daniel. Men kul hade vi!) möttes jag av en ost- och skinkpaj doft skönare än någon annan!

- Får inte jaag nån paj på midsommar? :o
*mamma ler lite halvfånigt*
'
Jag har faktiskt gjort en paj till dig!'

Så den tar jag med mig som knytis imorn till Lina. Pappa köpte jordgubbar också så jag ska känna mig somrig! :D


Nu har jag iallafall laddat upp med oläskig film och spanat in att tv-tablån har något att komma med också! ^^ Kanske tar mig en tur till mitt lilla 'kommaundan'-ställe vid vattnet också. Löv it!


tisdagskväll efter ösregnet

Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0