pic special

Ja, jag fick veta igår att Fargo va på vippen att bli lämnad på foder, att det skulle komma någon och provrida idag, för att hon inte lyckats hitta en till medryttare som kan betala 1500 (som jag skulle betalat men jag prutade ganska så bra). Så nu så ringde hon och berättade att hon skrivit på kontrakt på ett år, dom verkar jättebra dom de lämnar honom till, han kommer få gå mycket och tillräckligt, kommer att utvecklas mycket under den här tiden! Så om jag kan om ett år så kmr jag ju få rida en helt annan häst typ ^^ Hon sa att hon varit supernöjd med mig och ringer gärna mig sen när han kommer tillbaka, så om mitt liv är som det ser ut nu ungefär så kmr jag att rida honom igen.

Anledningen till att hon lämnar bort honom är att hon inte har tid att rida, hon hinner knappt med honom alls, och han står och blir ostimulerad och tråkig. Och han mår ju inte alls bra av det, och inte så kul för mig alltid att rida honom när han har tusen kg över energi varje gång. Han är 6 år och behöver utvecklas och komma framåt och mycket hjärngympa, det är ju egentligen största utmaningen med honom, han behöver alltid något o göra och tänka på, när man rider och från marken också.


Jag tycker att det suger helt enkelt.. han försvann lika fort som han kom in i mitt liv. Liksooom.!

Lite bilder från ridningen förra helgen när jag hängde i stallet i 15-25 minusgrader med Linnea och hade hand om stallet. ^^


Tendens att falla lite framåt? ^^






hahahahaha XD han va pigg, o gjorde nå skumt krumsrång ^^ - jag ser livrädd ut.


Så kan man också galoppera (:


Gick ju lite bra sen


Sen red Linnea och det såg rent ut sagt superbra ut (: Hon fick till det lite bättre än mig som ni ser.

Det som också är lite tråkigt med att han sticker, finns mkt kvar för oss att jobba på, jag skulle lära mig skitmycket på honom! Om man med jämna mellanrum tog ut ngn som kunde se och kommentera lite.
Alla i stallet har tydligen varit jätteimponerade över min insats i stallet med Fargo och förra helgen när jag hade hand om stallet o det, så kanske någon som eventuellt vill ta över mig som medryttare ^^ Får se, hon skulle snacka med en av dom.

Vill ju träna också så jag får se om jag kanske köper gymkort ist eller ngt tills jag hittar ngn annan kuse. Typiskt när det funkade så bra och allt! :(


I torsdags va jag med Elin på naturhistoriska och tittade på utställningarna. Lina sa att hon tyckte de va kul o gå runt mycket på nya ställen o titta på saker, så då valde jag museeum som hennes julklappsutflykt. ^^ Vi tittade lite på uppstoppade djur men sen såg vi (hon) bron som var så otroligt spännande och rolig att vi va tvugna o gå över 78 ggr ^^ Vilket inte var så enkelt utan att krampaktigt hålla i mosters hand och broräcket. Hon hade iallafall roligt och blev sen mätt på pannkakor, somnade medsamma så fort hon sattes i vagnen så hon hade nog gjort av med lite energi också! :D


Nyvaken med välling på tåget påväg hem (: Sötis

Vi hade askul hela dagen fram tills hon trillade med läppen först ner i golvet i Handens centrum när vi gick med Lina där. Stackars! Fläskläpp eller inte så tyckte hon nog i det stora hela att vi hade ganska kul tillsammans våran första utflykt på tu man hand! :D


'Ny' diet - mycket protein och grönsaker, mindre kolhydrater. Mål - gå ner 5 kg.

Alltid mitt ständiga prat om vikt och träningsmetoder som jag aldrig genomför totalt och bra. Jag tror egentligen mest på varierad kost - inte för mycket av någonting, lagom av allt. Och sedan träna så att man gör av med mer än man stoppar i sig. Men synd bara att mitt tålamod suger :p Och att jag inte har råd med gymkort, för det är jag faktiskt taggad på! Sen så behövde jag 5 månaders intensivt otränande, supande, ätande utan att tänka för att gå upp 5 kg, då kanske jag måste vara extrem för att gå ner också? För jag stannar ganska bra på den vikten jag har när jag väl stannat och lever normalt ^^ Med ridningen får man in andra saker också, kontakter, en nära vän (hur töntigt det än låter), väderleksuthållighet (^^) osv, dock ska det hända ngt drastiskt så måste man träna mer intensivt än det blir när jag rider 3, ibland 4 dgr i veckan. Låter ju bra att rida så mkt, men det blir inte alltid så mycket som man tänkt sig ^^


Nu ska jag sluta för detta är alldeles för långt.!

puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0