love cyprus

jag kände idag att jag kommer att sakna cypern när jag åker hem. Kommer sakna hur det är nu, varmt och skönt, sitta vid poolkanten och bara njuta av solen och atmosfären. Det är verkligen så sjukt. Ibland förstår man inte att man är här, men ibland känns det extra mycket! Känns som att sommaren snart är slut, men det är den inte, den stannar lite längre här än i Sverige. hihi :)

Jag njuter verkligen av att umgås med alla tjejerna här, dom gör jobbet kul att gå till. Jag vet att jag kommer sakna dom också.

Mamma och pappa kommer hit idag! Dom sitter på flyget från Prag i denna stund och landar typ vid 4, sen kommer dom till restaurangen och plockar upp mig så jag kan visa vart dom ska bo! :) Dom har ju hyrt bil också från Larnaca så vi kan åka runt o hitta på massa saker! hihi Jag längtar tills dom kommer, saknar dom ju faktiskt!

Sara åker hem på måndag också.. det om något är väldigt tråkigt. Hon hör ju liksom till, vem ska nu skriva upp alla citaten! ^^


Jag och Sofia skulle åka bussen till ett stall inte så långt härifrån. Frågar busschaufören om han kan säga till när vi ska av. Men han fattar inte ett ord engelska typ.. Samtalet va ungefär såhär:

- Are you driving past the stable?
'eeh... 3 euro..'
- yes, but can you tell us when to get of the bus so we can go to the stable, you know horses
'eh.. i come back. eeh.. *gör gester med armarna*

han tjurar och vi med för han fattar ingenting och sen går vi på bussen. Men vi åker för långt och hamnar vid Cape Greko (stavningen?) och när vi frågar en pajsare där så säger han att vi ska gå tillbaka 1km. Vi pallar inte det i den varmaste värmen, så vi tog en runda där vi va ist! ^^ Vi mötte ett gäng killar som hade dykt precis där och fick reda på att han hade dykarskola i Agia Napa, jag och Sandi är taggade på o ta dykarcertifikat och vi får discount hos denna kille så han är värd att kolla upp ;) Han skulle komma förbi China House och lämna sitt kort så vi kunde få kontakt.

Lite bilder från Cape Greco, mobilbilder, kameran är död:

ormskinn :o







'
hehe Fia fick värmeutslag på armarna ^^

baj baj nu ska jag gå och jobbaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0