IMORN ÄR DEN STORA DAGEN

Idag var det studiebesök på Menhammar på Ekerö, lite segt men kul o se alla kända travhestar, Varenne bl.a. :) Åkte vidare till Bryggstugan(?) och åt lunch. Det va kallt, många klagade, alla va inte där av olika anledningar. Det började regna och alla åkte hem. Inga lekar blev det. Misslyckat faktiskt. tkr lite synd om Jenny mfl. som annordnat, men vad ska man göra liksom?

Imorn, imorn är en dag som är slutet för många dagar som varit desamma under en mycket lång tid. Skoltiden. Jag har gått i skolan i (om man räknar sex-års) 13 år i sträck av mitt liv, det är ca 72 %. Det är jävligt mycket. Och som man kanske kan tänka sig så har jag lärt min en massa på vägen. Inte bara teoretiskt. Men nu är det slut. Det finns INGEN, INGEN som an tvinga mig att gå i skolan mer. Det finns ingen bestämmelse som säger att jag måste det mer. Iof inte gymnasiet heller, men för mig var det en självklar sak att gå.

Jag är inte det minsta nervös, jag är bara rädd att dagen ska flyta på alldeles för snabbt och man inte ska hinna tänka på vad som egentligen händer. Jag gissar att det blir så. Det är inte meningen att man ska tänka. Det ska komma en chock dagen efter att man inte ställt klockan och att man inte heller måste göra det. Såvida man inte har ett jobb med en gång.

Jag har sökt ett till jobb, men vill inte avslöja vilket förrän jag vet själv om jag fick det eller inte ^^ Men lite positivt känns det iaf i sammanhanget!


Många fina människor kommer för att fira mig imorn. Och Annelie kommer att sitta bredvid mig på sista lunchen i skolan, när alla ska gråta och va fula i sina fint sminkade ansikten, och torka snor på sina fina klänningar/annan fin klädnad.

Pappa sa ngt igår om
'Är det bättre att åka med taklucka än o åka cab' när jag sa att vi kanske kunde låna Jennys pappas bil
'Vadå!? Va har ni kokat ihop?! Ska jag inte prata med hennes pappa nu?'
'Du kan väl prata med honom om du vill' *se finurlig ut*

Ska bli lite spännande o se vad jag lämnar Berga i för fordon, jag hoppas på att Jenny kan åka med :) Och så hoppas jag att jag är lite söt på min bild som dom valt :D

Det är fett stort att ta studenten, den har alltid varit så himla långt bort. Och ja.. det ÄR stort. Det känna bra också at vi ska fira min brors examen och hans sons tillkomst samtidigt, jag vill att firandet ska spridas ut lite på flera! xD Kan bli jobigt annars :P


Mamma har sprungit runt och fixat och mojat så otroligt fint och mycket så det kan inte skita sig hemma, jag lovar dig! Jag ser faktiskt lite fram emot imorn och all fest, samtidigt som jag fruktar det kommande nästa!

Dagen imorn börjar med champange-frukost hemma hos Michaela. 09.45 - Fotografering. ca 12.00 - Lunchen.

14.30- Utspring

Fanny

Kommentarer
Postat av: Johanna

brostugan fanny, inte bryggstugan

2009-05-12 @ 19:04:50
Postat av: Denice

will miss you. men vi KOMMER att ses

2009-05-12 @ 20:16:56
URL: http://denicesvensson.blogg.se/
Postat av: Fanny

JAA, fan alla människro som jag på ett sett nu lämnat bkom mig, vi träffas ngn gång snart och gråter :)

2009-05-15 @ 23:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0