Dålig uppföljare

Såg S Darko i lördags, med Jenny. Den S-Ö-G!

Donnie Darko är faktiskt en utav de bästa filmer jag sett, och därför var den oväntade uppkomsten av efterföljaren given att se! Så jag jublade när Jenny sa att hon fått tag på den. Så vi såg den tillsammans för båda vi gillar filmen.

Se Trailer på Donnie Darko


D Darko är djup, meningsfull och verkligen en tankeställare. Den visar hur vissa människor kan se livet ur en viss synvinkel, man fröstår itne filmen första ggn, vilket gör den bättre i längden och mer underhållande. Det känns som att tankarna bakom filmen har försökt göra ngt mer än bara en film. De har försökt visa människor vart människan kan vara påväg, och vad människan är 'able to do'. Skådespeleriet är sjukt bra. En deppig fast ändå upplivande på ett sett, man måste tänka, man blir intresserad.

Trailer på S Darko


S Darko kunde ha lyckats. Den handlar om Donnies syrra som 'övertagit' det som Donnie upplevde. När Donnie D gjordes var inte tekniken lika långt gången som när S Darko gjordes, de har lekt alldeles för mkt med vad som va 'coolt' i Donnie D. Det känns som att de som gjort filmen inte förstått Donnie-filmen, och det stör mig. Därför blir inte denna film bra. Jag blir arg. Fan, det blir b när de försöker göra en exakt likadan film igen, fast med andra människor. Är man en Donnie Darko-fantast så märker man att de som gjort denna inte är desamma. Att snyggingen Ed Westwick och snubben Jackson Rathbone är med i filmen, förstör lite.. Gyllenhall va inte så känd när han gjorde sin Darko-film, vilket då inte stör på samma sätt. I en sån här film vill man inte ha kända snyggingar. Man tänker bara på de isf..!

S Darko är alltså DISSAD!

Va på Spinalis idag, fick svara på simpla frågor osv. fan. Börjar ångra mig att jag gick med på detta. XD

Gick runt med Jenny i farsta en stund, handlade lite välbehövliga nya kläder, däribland en strandklänning i turkos! Känns som jag gjrot ett bra köp!

Sitter nu med magen full av tacos, och ska sitta och mysa med mamma resten av kvällen! <3 :)

Hoppas på sol som man kan sola sig i imorn <3

Fanny

Kommentarer
Postat av: jäni

bra fanny. bra. nu vet alla. för de va en GRYM spegling

2009-06-06 @ 23:22:38
URL: http://jjennystarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0