en kortis

Nu skriver jag lite kort.

Och så hände  detta.

Sigge ligger på skrivaren och sover. Lyfter plötsligt upp huvudet och börjar smaska. Han går ner.
Nåväl tänkte vi och tyckte han va lite äcklig som antagligen dregglat så han va tvungen o slicka upp det. Vilket inte hade varit otänkbart.

Men fel hade vi. Efter en sekund nere på nedervåningen så hör vi Sigge hulka, och jag förstår precis vad som komma skall.
- Sigge kräks. Nu kräks han. Säger jag. och tänker nu är han klar. xD men så blir han mer kräkig i sina ljudeffekter och jag går ner för att titta till honom. En fin hög har han lagt på hallmattan.

Fixar så att allt kräks är borta och slänger ut katten som i ett försök att fräsa åt mig när jag puttade ut honom kräks ännu mer. Stackarn..

Går in till mami o papi som kollar på tv, sätter upp benet på fotöljen för o strecha ut, som jag spontan gör ibland faktiskt då mitt högerben är moje, och upptäcker fasansfullt och utropar.
- Det är kräks på mitt ben. Det är kräks på mitt ben.

fy.

Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0